علامه رضوی(ره)علامه رضوی(ره) از دیدگاه دیگران

من نور حقیقت را از طریق کتاب های علامه رضوی(ره) یافتم

این مقاله درباره بیان سرگذشت شیعه شدن یکی از ساکنان رواندا، شهر کیکالی می باشد که او با مطالعه کتاب های علامه سید سعید اختر رضوی(ره) شیعه شده بود؛ ترجمه فارسی بیانات او چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صلی الله علیه و آله محمد و آل محمد.

اسم من جمال رنگیرا است، من اهل کیگالی، رواندا هستم..

من قبلا از پیروان مذهب اهل سنت بودم و بعدا به پیرو مذهب شیعه امامیه اثنی عشریه تبدیل شدم.

من برای جستجوی حق و حقیقت کتاب های مختلف را مطالعه می کردم تا اینکه برخی از کتاب های مرحوم علامه سید اختر رضوی (ره) بدستم رسید، من آنها را با دقت خواندم تا اینکه به حقیقت و یقین  رسیدم سپس تصمیم گرفتم که از پیروان مذهب شیعه اثنی عشریه بشوم.

کتاب‌های علامه رضوی (ره) دارای استدلال‌های قوی‌تر و اقناع‌ کننده بوده، به همین سبب توانستم نور هدایت را  پیدا کنم و تعیین حقیقت و درستی مذهب اهل بیت(ع) را تشخیص دهم.

از جمله کتاب‌های ایشان که مرا به پیروی مکتب شیعه اتنا عشریه متقاعد کرد، بدین قرار بوده است:

  • حقیقت شیعه؛ معنا و منبع شیعه.
  • قرآن و حدیث.
  • محمد(ص) آخرین پیامبر است.

در واقع این کتاب ها به من کمک زیادی کرد تا خیلی چیزها را بفهمم که قبلا وقتی پیرو مذهب  اهل سنت بودم، با آنها آشنا نبودم.

امروز من از پیروان اهل بیت (علیهم السلام) هستم و اینجا از طریق کتب علامه رضوی(ره) رسیدم و این حقیقت و اسلام واقعی پیامبرمان حضرت محمد (ص) را از از طریق همین کتابها پی برده ام.

و حقیقت این است که: “ما شیعیان رواندا از فعالیت های تبلیغی سید سعید اختر رضوی(ره) بهره فراوان برده ایم و هیچ شیعه ای در رواندا نیست که کتاب های علامه رضوی (ره) را نخوانده باشد”.

خداوند متعال به این سید بزرگوار به خاطر کارهای تبلیغی بزرگی که در شرق آفریقا برای هدایت مردم و آشنایی با حقایق واقعی اسلام و حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیتش انجام داد، درجات بالاتر بهشت ​​را عطا فرماید.

کتابهای ایشان کمک قابل توجهی به گسترش تشیع در رواندا و حتی سایر کشورهای آفریقای شرقی و مرکزی کرده است.

وبالله توفیق.

جمال رنگیرا- رواندا، کیگالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×